Във връзка с обявеното извънредно положение/извънредна епидемична обстановка, Агенция за социално подпомагане (АСП), разширява начините за достъп до административните си услуги, както следва:
- чрез Системата за сигурно електронно връчване /идентифициране с ПИК на НОИ или квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП)/;
- по пощата с обратна разписка;
- чрез електронна поща на дирекция „Социално подпомагане“ по настоящ адрес.
1. Заявяване чрез Системата за сигурно електронно връчване
- За да ползвате електронните услуги на Агенция за социално подпомагане чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да притежавате Персонален идентификационен код (ПИК) издаден от Националния осигурителен институт (НОИ) или квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Да имате регистрация в Системата за сигурно електронно връчване.
- От сайта на ДЕАУ: https://egov.bg/wps/portal/ избирате меню „Моето пространство“. Системата пренасочва към системата за електронна автентикация, която идентифицира потребителя, чрез избраното от него средство за идентификация (ПИК или КЕП).
- От „Заяви Е-Услуга“ системата насочва към електроните услуги, предоставяни от администрацията.
- След като услугата бъде избрана, се визуализира електронна форма-заявление, която следва да се попълни. С бутон „Запази“ генерирате уникален номер на заявката и съхранявате заявлението.
- Съхраненото заявление-декларация с генериран уникален номер заедно със сканирани копия на всички необходими документи се прикачва в Системата за сигурно електронно връчване и се подава към дирекция „Социално подпомагане“ по настоящ адрес.
2. Заявяване чрез електронен адрес на дирекция „Социално подпомагане“
- За да ползвате електронните услуги на Агенция за социално подпомагане чрез изпращане на електронно съобщение до електронен адрес е необходимо да изтеглите електронната форма на заявлението от по-горе посочените линкове и да попълните заявлението.
- Заявлението се разпечатва, подписва се собственоръчно и заедно със сканирани копия на всички необходими документи се изпраща по електронната поща на електронен адрес на дирекция „Социално подпомагане“.
- Електронните адреси на дирекциите „Социално подпомагане“ и техния териториален обхват може да намерите в рубриката „Контакти“ - https://asp.government.bg/bg/kontakti/teritorialni-strukturi
ВАЖНО Е ДА ЗНАЕТЕ!!!
Размерът на Вашето електронно съобщение трябва да е до 10 MB.
- След получаване на Вашето заявление от дирекция „Социално подпомагане“ на електронната си поща ще получите информация за регистрационния номер на Вашето заявление.
- След обработване на заявлението ще получите информация за резултата от заявената от Вас услуга.
- Обратната информация се предоставя, при наличие на достатъчна информация за идентификация и установена самоличност на заявителя.
След постъпване на заявлението-декларация, определени служители от дирекция „Социално подпомагане“ го регистрират в Интегрираната информационна система на АСП.
Заявлението-декларация се разпределя за изпълнение на служител на дирекция „Социално подпомагане“, който извършва служебна проверка на декларираните данни и приложените документи. При установена непълнота или неточност от заявителят се изисква писмено в 14-дневен срок да представи в дирекция „Социално подпомагане“ допълнителни документи или да коригира допуснатите нередовности.